60-ojo Kanų festivalio paralelinėje programoje "Kino kritikų savaitė" debiutavusi siaubo drama tapo ryškiausiu ispanakalbio kino atradimu. Ispanijos kino akademija šio kūrinio kandidatūrą pasiūlė "Oskaro" nominacijai už geriausią užsienio šalies filmą. Tėvynėje režisieriaus debiutanto Juano Antonio Bayona šiurpusis vaiduokliškas hitas gavo 14 nominacijų nacionalinėms "Goya" premijos ir lygiai pusę iš jų pavertė realiais prizais.
Kvapą gniaužiančio siaubo trilerio prodiuseriu yra "Pano labirintą" suraizgęs garsusis meksikietis Guillermo del Toro, todėl nenustebkite filme pamatę jam būdingas idėjas: fantazijomis paremtą vaikiškų svajonių pasaulį, stiprius moteriškus vaidmenis ir modernizuotą gotikinio siaubo stilių. Pagrindinė filmo tema gan glaudžiai susijusi su praeities nuodemėmis, vaikų išnaudojimu, sąžinės graužimu ir kaltės atpirkimu. Jaunam režisieriui pavyko sukurti originalų, stilingą ir šiurpų siaubo spektaklį, kurį rekomenduojama išbandyti tik ypač stiprių nervų žiūrovams.
Pavadinimas jau išduoda pagrindinę veiksmo vietą - apleistą vaikų prieglaudą, kurioje kadaise buvo vykdomi diktatoriaus Franco inicijuoti siaubingi eksperimentai ir sveiku protu nesuvokiami fašistinio rėžimo nusikaltimai. Praėjus 30 metų po siaubingų įvykių niekam nenaudojamą ir merdėjantį pastatą nusprenžia įsigyti čia "gražiausius" vaikystės metus praleidusi Laura, kuri kartu su vyru Karlosu ketina atidaryti sveikatingumo centrą neįgaliems vaikams.
Keisčiausi dalykai prasideda, kai jų jautrusis sūnus Simonas suranda paslaptingų draugų, kurių daugiau niekas kitas negali matyti ir girdėti. Kartu žaidžiantys vaikai gali būti fantazuoti mėgstančio berniuko lakios vaizduotės padarinys, bet vieną dieną Simonas kažkur paslaptingai pradingsta. Aplinkinėse gyvenvietėse greitai pasklinda gandas, kad berniuką pagrobė nuolat čia besišlaistanti moteris.
Bet Laura nujaučia, kad tai gali būti dėl skaudžios praeities nerimstančių sielų žiaurus kerštas. Mama stengiasi desperatiškai ir pasiaukojančiai ieškoti įvaikinto sūnaus, bet vis labiau įsitikina, kad į šį reikalą gali būti įsipainiojusios neįveikiamos antgamtinės jėgos. Nebūtais mistiniais dalykais netikintis Karlosas pradeda abejoti savo žmonos psichologine būsena. Laura netenka net mylimojo žmogaus pagalbos ir lieka visiškai viena, bet nenuleidžia rankų, kol neišspręs sudėtingo vaiduokliško rebuso.
Siužeto užuomazga primena daugelį panašių siaubo žanro filmų apie apleistus vaiduokliškus namus ir nerimstančias sielas, tačiau scenaristas Sergio Sanchezas ir režisierius Juanas Antonio Bayona pasistengė pasikapstyti žymiai giliau, nei Alejandro Amenabaras padarė garsiajame siaubo trileryje "Kiti". Būtent todėl šią sukrečiančią istoriją su sentimentaliu jausmingumu ir šokiruojančiais momentais galima drąsiai pakrikštyti nenuspėjama, o jos finalas pateiks didelį siurprizą visiems žiūrovams.
Prieglauda
Orphanage (Orfanato, El )
N16
Žanras
Siaubo
Filmo trukmė
1val. 40min.
Žanras
Siaubo
Filmo trukmė
1val. 40min.
60-ojo Kanų festivalio paralelinėje programoje "Kino kritikų savaitė" debiutavusi siaubo drama tapo ryškiausiu ispanakalbio kino atradimu. Ispanijos kino akademija šio kūrinio kandidatūrą pasiūlė "Oskaro" nominacijai už geriausią užsienio šalies filmą. Tėvynėje režisieriaus debiutanto Juano Antonio Bayona šiurpusis vaiduokliškas hitas gavo 14 nominacijų nacionalinėms "Goya" premijos ir lygiai pusę iš jų pavertė realiais prizais.
Kvapą gniaužiančio siaubo trilerio prodiuseriu yra "Pano labirintą" suraizgęs garsusis meksikietis Guillermo del Toro, todėl nenustebkite filme pamatę jam būdingas idėjas: fantazijomis paremtą vaikiškų svajonių pasaulį, stiprius moteriškus vaidmenis ir modernizuotą gotikinio siaubo stilių. Pagrindinė filmo tema gan glaudžiai susijusi su praeities nuodemėmis, vaikų išnaudojimu, sąžinės graužimu ir kaltės atpirkimu. Jaunam režisieriui pavyko sukurti originalų, stilingą ir šiurpų siaubo spektaklį, kurį rekomenduojama išbandyti tik ypač stiprių nervų žiūrovams.
Pavadinimas jau išduoda pagrindinę veiksmo vietą - apleistą vaikų prieglaudą, kurioje kadaise buvo vykdomi diktatoriaus Franco inicijuoti siaubingi eksperimentai ir sveiku protu nesuvokiami fašistinio rėžimo nusikaltimai. Praėjus 30 metų po siaubingų įvykių niekam nenaudojamą ir merdėjantį pastatą nusprenžia įsigyti čia "gražiausius" vaikystės metus praleidusi Laura, kuri kartu su vyru Karlosu ketina atidaryti sveikatingumo centrą neįgaliems vaikams.
Keisčiausi dalykai prasideda, kai jų jautrusis sūnus Simonas suranda paslaptingų draugų, kurių daugiau niekas kitas negali matyti ir girdėti. Kartu žaidžiantys vaikai gali būti fantazuoti mėgstančio berniuko lakios vaizduotės padarinys, bet vieną dieną Simonas kažkur paslaptingai pradingsta. Aplinkinėse gyvenvietėse greitai pasklinda gandas, kad berniuką pagrobė nuolat čia besišlaistanti moteris.
Bet Laura nujaučia, kad tai gali būti dėl skaudžios praeities nerimstančių sielų žiaurus kerštas. Mama stengiasi desperatiškai ir pasiaukojančiai ieškoti įvaikinto sūnaus, bet vis labiau įsitikina, kad į šį reikalą gali būti įsipainiojusios neįveikiamos antgamtinės jėgos. Nebūtais mistiniais dalykais netikintis Karlosas pradeda abejoti savo žmonos psichologine būsena. Laura netenka net mylimojo žmogaus pagalbos ir lieka visiškai viena, bet nenuleidžia rankų, kol neišspręs sudėtingo vaiduokliško rebuso.
Siužeto užuomazga primena daugelį panašių siaubo žanro filmų apie apleistus vaiduokliškus namus ir nerimstančias sielas, tačiau scenaristas Sergio Sanchezas ir režisierius Juanas Antonio Bayona pasistengė pasikapstyti žymiai giliau, nei Alejandro Amenabaras padarė garsiajame siaubo trileryje "Kiti". Būtent todėl šią sukrečiančią istoriją su sentimentaliu jausmingumu ir šokiruojančiais momentais galima drąsiai pakrikštyti nenuspėjama, o jos finalas pateiks didelį siurprizą visiems žiūrovams.
Kvapą gniaužiančio siaubo trilerio prodiuseriu yra "Pano labirintą" suraizgęs garsusis meksikietis Guillermo del Toro, todėl nenustebkite filme pamatę jam būdingas idėjas: fantazijomis paremtą vaikiškų svajonių pasaulį, stiprius moteriškus vaidmenis ir modernizuotą gotikinio siaubo stilių. Pagrindinė filmo tema gan glaudžiai susijusi su praeities nuodemėmis, vaikų išnaudojimu, sąžinės graužimu ir kaltės atpirkimu. Jaunam režisieriui pavyko sukurti originalų, stilingą ir šiurpų siaubo spektaklį, kurį rekomenduojama išbandyti tik ypač stiprių nervų žiūrovams.
Pavadinimas jau išduoda pagrindinę veiksmo vietą - apleistą vaikų prieglaudą, kurioje kadaise buvo vykdomi diktatoriaus Franco inicijuoti siaubingi eksperimentai ir sveiku protu nesuvokiami fašistinio rėžimo nusikaltimai. Praėjus 30 metų po siaubingų įvykių niekam nenaudojamą ir merdėjantį pastatą nusprenžia įsigyti čia "gražiausius" vaikystės metus praleidusi Laura, kuri kartu su vyru Karlosu ketina atidaryti sveikatingumo centrą neįgaliems vaikams.
Keisčiausi dalykai prasideda, kai jų jautrusis sūnus Simonas suranda paslaptingų draugų, kurių daugiau niekas kitas negali matyti ir girdėti. Kartu žaidžiantys vaikai gali būti fantazuoti mėgstančio berniuko lakios vaizduotės padarinys, bet vieną dieną Simonas kažkur paslaptingai pradingsta. Aplinkinėse gyvenvietėse greitai pasklinda gandas, kad berniuką pagrobė nuolat čia besišlaistanti moteris.
Bet Laura nujaučia, kad tai gali būti dėl skaudžios praeities nerimstančių sielų žiaurus kerštas. Mama stengiasi desperatiškai ir pasiaukojančiai ieškoti įvaikinto sūnaus, bet vis labiau įsitikina, kad į šį reikalą gali būti įsipainiojusios neįveikiamos antgamtinės jėgos. Nebūtais mistiniais dalykais netikintis Karlosas pradeda abejoti savo žmonos psichologine būsena. Laura netenka net mylimojo žmogaus pagalbos ir lieka visiškai viena, bet nenuleidžia rankų, kol neišspręs sudėtingo vaiduokliško rebuso.
Siužeto užuomazga primena daugelį panašių siaubo žanro filmų apie apleistus vaiduokliškus namus ir nerimstančias sielas, tačiau scenaristas Sergio Sanchezas ir režisierius Juanas Antonio Bayona pasistengė pasikapstyti žymiai giliau, nei Alejandro Amenabaras padarė garsiajame siaubo trileryje "Kiti". Būtent todėl šią sukrečiančią istoriją su sentimentaliu jausmingumu ir šokiruojančiais momentais galima drąsiai pakrikštyti nenuspėjama, o jos finalas pateiks didelį siurprizą visiems žiūrovams.