N-13. 7-12 m. vaikams būtina suaugusiojo palyda.
SCA'24: Trumpametražių filmų konkursas. II programa
SCA'24: Short competition. II programme (2024)
Žanras: Trumpametražių filmų programa
Platintojas: Europos kino festivalis SCANORAMA
Kino teatruose nuo: 2024-11-07
Trukmė: 1h 41 min
Cenzas: N-13. 7-12 m. vaikams būtina suaugusiojo palyda.

Blue/Mėlyna

Rež./by Ana Vijdea

Rumunija/Romania, 2024, 21 min.

Režisierė/Director: Ana Vijdea

Scenarijaus autorė/Script: Ana Vijdea

Prodiuserė/Producer: Elena Martin

Rumunų šeima – leturiasdešimtmetė Rodika kartu su vaikais Marija ir Patriku gyvena Belgijoje. Jie stengiasi gyventi darnų šeimos gyvenimą. Kamera neįkyriai stebi veikėjus jiems būnant vieniems ar kartu, sutelkdama dėmesį į jų bandymus bendrauti tarpusavyje, į jų tylą, į jų kūnų svorį. „Mėlyna“ – tai filmas apie meilę, baimę, nerimą ir emocijas, kylančias jų sankirtoje.

Rodica (40) and her children, Maria (14) and Patrick (18), are Romanian expats living in Belgium. Their lives center on finding each other’s coordinates in order to live a balanced family life. Through a gentle, minimalist approach, the camera is nearby the protagonists, when they are alone, when they are together, focusing on their attempts to communicate with each other, on their silences, on the weight of their bodies. Blue is a film about love, fear, anxiety, and the emotions that emerge at their intersection.

Režisierės biografija / Director's biography:

Ana Vijdea gimė ir užaugo Buzeu mieste, Rumunijoje. Ji neseniai baigė „DocNomads“ – tarptautinę magistrantūros programą, skirtą dokumentinių filmų režisūrai. Prieš tai Ana įgijo kino magistro laipsnį Sirakūzų universitete Niujorke pagal Fulbrighto programą, taip pat kinematografijos ir medijų bakalauro laipsnį „Babes-Bolyai“ universitete Kluže-Napokoje, Rumunijoje. Studijuodama sukūrė kelis filmus ir VR projektą, kurie buvo parodyti bei apdovanoti tarptautiniuose festivaliuose, tokiuose kaip IDFA, „True / False“, „Visions du Réel“ ir kt. 2017 m. „Filmmaker Magazine“ ją išrinko viena iš 25 naujų nepriklausomo kino veidų. Naujausias jos filmas „May the Earth Become the Sky“ (2022) pelnė geriausio filmo apdovanojimą „Doclisboa“ festivalyje, buvo nominuotas „Sidabrinės akies“ apdovanojimui Jihlavos IFF „East Silver“ programoje ir tapo vienu iš „Doc Alliance“ trumpametražių filmų nominantų. Filmas buvo rodytas daugiau nei 20 festivalių ir jį įsigijo kelios VoD platformos.

Ana Vijdea was born and raised in Buzău, Romania. She recently graduated from DocNomads, an itinerant master’s program in documentary film directing. Prior to that, she earned an MFA in Film from Syracuse University in New York, where she studied under the auspices of the Fulbright program, and a BA in Cinematography and Media from Babes-Bolyai University in Cluj-Napoca, Romania. Throughout her studies, she created several films and a VR project that were screened and awarded at international film festivals such as IDFA, True/False, and Visions du Réel, among others. In 2017, she was named one of the “25 New Faces of Independent Cinema'' by Filmmaker Magazine. Her most recent film, May the Earth Become the Sky (2022), received the Best Film award at Doclisboa, was nominated for the Silver Eye Award at Jihlava IFF East Silver, and was one of the short film nominees for the Doc Alliance Award. It was also screened at more than 20 film festivals, and it was acquired by several VoD platforms.

-

Akiračiai tarp paralelių / Glimpses among parallels

Rež./by Olga Abramova

Lietuva/Lithuania, 2024, 6 min.

„Vilniaus miesto erdvėse mane domina, kaip miesto plėtros ir infrastruktūros sprendimai atspindi asmeninius ir bendruomeninius gyventojų poreikius, kaip atsižvelgiama į aplinkos tvarumą kuriant darnią miesto aplinką: gyventojų prieigą prie žaliųjų erdvių, laisvalaikio zonų ir jų vidinę savijautą mieste. Pasitelkiu šiuolaikinės animacijos įrankius, kuriu distopinį pasakojimą, provokuojantį ir keliantį klausimus apie šiuolaikinio miesto plėtros procesus.“ - Olga Abramova

My research on the urban spaces of Vilnius focuses on how urban development and infrastructure decisions reflect the personal and community needs of the residents. How environmental sustainability is taken into account in the creation of a sustainable urban environment: citizens' access to green spaces, leisure areas and their inner well-being in the city. I usecontemporary animation tools to create a dystopian narrative that provokes and raises questions about contemporary urban development processes.

Režisierės biografija/Director's biography:

Olga Abramova baigė Vilniaus dailės akademiją, kur studijavo animaciją. Domisi miesto erdvėmis ir jų plėtra, o jos kūrybą įkvepta miestų distopijos vaizdiniai. „Akiračiai tarp paralelių“ yra jos bakalaurinis darbas ir debiutinis filmas.

Olga Abramova graduated from the Vilnius Academy of Arts, where she studied animation. She is interested in urban spaces and their development, and her work is inspired by images of urban dystopia. "Viewpoints Between Parallels" is her bachelor thesis and debut film.

Citata apie filmą/A quote from the film:

„Šis filmas – tai mano klajonės po Vilniaus miestą ir jo apylinkes. Fiksuoju ir tyrinėju gimtąjį miestą bei jo savitumą šiuolaikinėje miesto plėtroje.“

„This film is my wanderings through the city of Vilnius and its surroundings. I capture and explore my hometown and its uniqueness in contemporary urban development.“

-

Ultraviolet/Ultravioletinė

Rež./by Veerle De Wilde

Olandija/ Netherlands, 2024, 24 min.

Režisierė/Director : Veerle De Wilde

Scenarijaus autorė/Script Writer Veerle De Wilde

Prodiuseriai/Producers : Maarten D’Hollander, Tim Martens

Operatorius/DOP: Pieter Van Campe

Montažas/Editor: Veerle De Wilde, Jan De Coster

Garso montažas ir dizainas/Sound Mix and Design: Francesco Cimino

Garso inžinierius/Sound: Mathias Pico

Gamybos dizainas/Production Design: Kato Bulteel

Kostiumų dizainas/Costume Design: Ruby Renteurs

Dekoracijų dailininkas/Set Dresser: Samuel Van Broekhoven

Gamybos vadovai/Production Managers: Marieke Bolle, Willem Kagenaar

Šukuosenos ir makiažas/Hair and Make-Up: Nina Vial

Muzika/Music: Kasper Cornelus

VFX: Audrick Mercier

Vaidina/Cast: Pip Campbell, Titus De Voogdt, Naomi Velissariou, Hadewych Minis, Fons Dhaenens, Maja Azila, Nica Neuman

Jauna mergina bando susitaikyti su motinos psichologinėmis problemomis ir ieško savo moteriškos tapatybės.

A young girl struggles to come to terms with her mother’s psychological problems as she searches for her own female identity.

Režisierės biografija/Director's biography:

Veerle De Wilde yra olandų ir belgų kino režisierė, gyvenanti Gente, Belgijoje. Ji studijavo psichologiją Gento universitete ir audiovizualinius menus KASK menų mokykloje. Studijas baigė 2020 m. sukūrusi trumpametražį filmą „Spaceboy“, kuris buvo atrinktas į tokius kino festivalius kaip Briuselio trumpametražių filmų festivalis, Giffoni ir Sarajevo kino festivalis bei pelnė daugybę apdovanojimų.

Veerle yra TSFM „Word-Frame“ ir „Interfilm Script Pitch“ programos absolventė. Kaip ir kitus jos filmus, „Ultravioletinę“ įkvėpė jos patirtis dirbant psichoterapeute tiek su suaugusiaisiais, tiek su jaunimu.

Veerle De Wilde is a Dutch-Belgian filmmaker based in Ghent, Belgium. She studied psychology at Ghent University and audiovisual arts at KASK School of Arts. In 2020 she graduated with the short film Spaceboy, which was selected for film festivals such as Brussels Short Film Festival, Giffoni and Sarajevo Film Festival, and has won multiple awards.

Veerle is a TSFM Word-Frame and Interfilm Script Pitch alumna. Like her other films, Ultraviolet is inspired by her experiences working as a psychotherapist with both adults and youngsters.

-

De Stier/The Bull/Bulius

Rež./by Victor Nauwynck

Jungtinė Karalystė/UK, 2024, 20 min.

Režisierius/Director: Victor Nauwynck

Scenarijaus autorius/Script: Shir Ariya

Prodiuseris/Producer: Patrick James Verlin

Pagrindiniai autoriai/Cast: Maaike Cafmeyer, Wim Willaert

Sirilis ir Mari, bevaikė sutuoktinių pora, gyvena nuošaliame ūkyje. Jų sunkus ir monotoniškas gyvenimas apsiverčia aukštyn kojomis, kai į ūkį atvežamas itin galingas bulius. Kol Sirilis pasiryžęs apvaisinti jų karves, Marie pajunta neįtikėtiną potraukį buliui.

Cyriel and Marie, a childless married couple, live on an isolated farm. Their laborious, monotonous lives are turned upside down when a highly virile bull is brought onto their farm. While Cyriel is determined to impregnate their cows, Marie develops an unlikely attraction to the bull.

Režisieriaus biografija / Director's biography:

Victoras gimė ir užaugo Briugėje, Belgijoje. Jis pradėjo kurti trumpametražius filmus ir kelionių vaizdo įrašus dar vaikystėje, kai senelis padovanojo jam vaizdo kamerą. 2017 m. Viktoras įkūrė vaizdo įrašų gamybos įmonę „Movix“, kuri kuria reklamos ir rinkodaros vaizdo įrašus įvairiems klientams, tokiems kaip „EY“, „Etixx Sports“, „Ghent University“ ir kitiems.

Victor was born and raised in Bruges, Belgium. He started making short films and travel videos from a young age when he received a camcorder as a present from his grandfather. In 2017, Victor founded ‘Movix’, a video production company with a focus on providing commercials and marketing services to a wide range of clients, such as ‘EY’, ‘Etixx Sports’, ‘Ghent University’ etc.

-

A Good Boy/Un bon garcon/Geras berniukas

Rež./by Paul Vincent de Lestrade

Prancūzija/France, 2023, 19 min.

Režisierius/Director: Paul Vincent de Lestrade

Scenarijaus autorius/Script: Paul Vincent de Lestrade

Prodiuseriai/Producers: Anne-Laure Guéguan, Guillaume Dreyfus

Pagrindiniai aktoriai/Cast: Igor Van Dessel, Sandrine Blancke, Steve Driesen, Mara Taquin

Šešiolikmetis Maksimas – perspektyvus plaukikas, netrukus stos į sporto studijų programą. Vieną popietę policija nutraukia treniruotę, kad apklaustų jo trenerį, vieno iš klubo jaunųjų plaukikų apkaltintą seksualiniu išnaudojimu. Kaltinimai pralaužia ir Makso tylos šarvus, kurie padėjo išgyventi prieš daug metų patirtą prievartą.

Maxime is 16. A promising swimmer, he is about to enter a sport study program. One afternoon, the police interrupts a training session to question his coach, who has been accused of sexual abuse by one of the club's young swimmers.

These accusations will crack the armour of silence that Max has built to survive the abuse he himself suffered years earlier.

Režisieriaus biografija/Director's biography:

Paulas Vincent’as de Lestrade’as studijavo Sorbonos universitete, kur 2015 m. įgijo kino ir audiovizualinių studijų diplomą. Tuo pat metu jis dirbo laisvai samdomu kino kritiku studentų internetiniame radijuje ir žurnale. Vėliau tęsė režisūros studijas Nacionaliniame aukštajame spektaklio meno institute (INSAS) Briuselyje.

Jo dokumentiniai ir vaidybiniai darbai sudaro portretų, nufilmuotų arti kūno, rinkinį, kuriame nagrinėjami klausimai apie mūsų santykį su smurtu: tiek su tuo, kuris taikomas mums, tiek su tuo, kurį mes naudojame kitiems.

Paul Vincent de Lestrade studied at the Sorbonne where he obtained a degree in cinema and audiovisual studies in 2015 and freelanced as a cinema critic for student online radio and magazine. He then studied at the Institut National Supérieur des Arts du Spectacle - INSAS (Brussels) where he specialized in directing.

His documentary and fictional works form a collection of portraits filmed close to the body, questioning our relationship to violence: the one inflicted on us and the one we use on others.

Den lyckliga Schimpansen/The Happy Chimp/Laimingasis šimpanziukas

Rež./by Love Lundgren, Axel Gillberg, Karl Lyth Bellman

Švedija/Sweden, 2024, 11 min.

Režisieriai/Directors: Love Lundgren, Axel Gillberg, Karl Lyth Bellman

Scenarijaus autoriai/Script: Love Lundgren, Axel Gillber, Karl Lyth Bellman

Prodiuseriai/Producers: Love Lundgren, Axel Gillber

Pagrindinis aktorius/Cast: Maja Thoresen, Johan L Hienstedt, Simon Rajala, Sharzad Rahmani

Agnesė – ką tik susižadėjo su, galima sakyti, tobulu būsimu vyru Vile. Jie vakarieniauja su Vilės broliu Leo – laisva siela. Agnesė turi tamsią paslaptį – iki sužadėtuvių ji turėjo romaną su Leo. Jos nerimas, kad paslaptis bus atskleista, virsta pavydu, kai pasirodo naujoji Leo mergina Saša. Šiame dvigubame pasimatyme Agnesė mėgina išsiaiškinti, ko siekia Leo, ir kartu neprarasti Vilės.

Agnes is a newly engaged woman, with what can be considered the perfect soon to be husband Ville. But now they find themselves at a dinner with Ville’s brother Leo, someone a lot of people would refer to as a “free spirit”. Agnes has a dark secret she wants to remain hidden, an affair of infidelity with Leo, that she has called off because of the engagement. But her worry of the secret being exposed, is instead turned into jealousy and disgust when Leo’s new girlfriend SASHA turns up unannounced. Now Agnes needs to find her footing at this awkward double date, trying to figure out what Leo is trying to do without losing Ville in the process.

Citata apie filmą:

Neseniai susižadėjusi moteris atsiduria poros vakarienėje, kur jai tenka įminti paslaptį, o vidinis žvėris visomis išgalėmis stengiasi įsitvirtinti civilizuotoje aplinkoje.

A newly engaged woman finds herself at a couples dinner where she has to handle a secret, while the inner animal does everything in its power to assert dominance in the civilized setting.

Apie režisierius/

Director's biography:

Esame trys išsilavinę scenaristai iš Geteborgo. Per pastaruosius metus visi tapome trumpametražių filmų režisieriais, o vienas iš mūsų sukūrė 5–9 trumpametražius filmus. Mūsų trijulė žinoma kaip „trys tigrai“.

Three educated screenwriters in Gothenburg. In the last year we have all turned ourself into short film directors. Between us we have done 5-9 short films. Us a trio we are referred to as "the three tigers".

Tai antrasis mūsų filmas, sukurtas trise. Norėjome ištirti žmonių dvilypumą – kaip išsivystėme iš gyvūnų karalystės ir kaip prisitaikėme prie šiuolaikinės civilizuotos visuomenės. Svarbiausia buvo nutolti nuo klasikinės dramos ir leisti veikėjams įkūnyti savo vidinį gyvūną. Bandėme nagrinėti prieštaringai vertinamą klausimą: „Ar partnerio apgaudinėjimas gali turėti teigiamų pasekmių?“

This is our second film produced as a trio. We wanted to explore the duality in humans. How we evolved from the animal kingdom and how we have adapted to our modern civilized society. A key part of it was to drift away from the classic drama and actual let the characters embody their inner animal. A question we tried to explore, was the controversial "can cheating on your partner be good?"