SCA'24: Klasių santykiai

SCA'24: Class Relations

N13

Žanras

(none), Drama, Kafka ir kinas

Filmo trukmė

2val. 6min.

Kino novatoriai Straubas ir Huillet, dažnai kūrę filmus pagal nebaigtus autorių kūrinius, „Klasių santykiuose“ atsigręžia į pirmą, neužbaigtą Franzo Kafkos romaną „Amerika“. Straubas yra sakęs: „Mūsų požiūriu, Kafka yra vienintelis reikšmingas industrinės civilizacijos poetas. Civilizacijos, kurioje žmonių išgyvenimas priklauso nuo darbo.“ Kafka taip niekada ir neapsilankė Amerikoje, tad ne veltui pasakojimas apie Karlą Rosmaną, europietį, emigravusį į veidmainišką ir nesąžiningą šalį, nufilmuotas Hamburge. „Klasių santykiuose“ Straubas ir Huillet konstruoja griežtą komentarą neteisybės ir išnaudojimo tema.

Film pioneers Straub and Huillet, who have often made films based on unfinished works by authors, turn to Franz Kafka's first, unfinished novel, America, in Class Relations. Straub once said: "From our point of view, Kafka is the only significant poet of industrial civilisation. A civilisation in which people depend on work for their survival." Kafka never visited America, so it is no coincidence that the story of Karl Rosmann, a European who emigrates to a hypocritical and dishonest country, was filmed in Hamburg. In Class Relations, Straub and Huillet construct a hard-hitting commentary on injustice and exploitation.

Kino kūrėjų Danièle’ės Huillet (1936–2006) ir Jeano-Marie Straubo (1933–2022) duetas per savo kūrybinį laikotarpį sukūrė daugiau kaip 40 filmų. Jie, žinomi dėl drąsaus eksperimentinio filmo kūrimo stiliaus, naudojo skirtingų medijų – literatūros, tapybos, muzikos ir kino – sintezę kaip didžiųjų naratyvų perkūrimo priemonę. Jų kūryboje aptinkamos žinomų literatūros kūrinių ekranizacijos, nagrinėjančios kapitalizmo, klasių dinamikos, imperializmo, militarizmo temas.

The filmmaking duo of Danièle Huillet (1936-2006) and Jean-Marie Straub (1933-2022) made more than 40 films during their career. Known for their bold experimental filmmaking style, they used the fusion of different media - literature, painting, music and cinema - as a means of transforming grand narratives. Their work includes screen adaptations of well-known literary works, exploring themes of capitalism, class dynamics, imperialism and militarism.

Režisieriai / Directors: Danièle Huillet, Jean-Marie Straub

Scenarijaus autoriai / Screenplay: Franz Kafka, Danièle Huillet, Jean-Marie Straub

Operatorius / Cinematography: William Lubtchansky

Prodiuseris / Producer: Klaus Hellwig

Vaidina / Cast: Christian Heinisch, Nazzareno Bianconi, Mario Adorf

Žanras

(none), Drama, Kafka ir kinas

Filmo trukmė

2val. 6min.

Kino novatoriai Straubas ir Huillet, dažnai kūrę filmus pagal nebaigtus autorių kūrinius, „Klasių santykiuose“ atsigręžia į pirmą, neužbaigtą Franzo Kafkos romaną „Amerika“. Straubas yra sakęs: „Mūsų požiūriu, Kafka yra vienintelis reikšmingas industrinės civilizacijos poetas. Civilizacijos, kurioje žmonių išgyvenimas priklauso nuo darbo.“ Kafka taip niekada ir neapsilankė Amerikoje, tad ne veltui pasakojimas apie Karlą Rosmaną, europietį, emigravusį į veidmainišką ir nesąžiningą šalį, nufilmuotas Hamburge. „Klasių santykiuose“ Straubas ir Huillet konstruoja griežtą komentarą neteisybės ir išnaudojimo tema.

Film pioneers Straub and Huillet, who have often made films based on unfinished works by authors, turn to Franz Kafka's first, unfinished novel, America, in Class Relations. Straub once said: "From our point of view, Kafka is the only significant poet of industrial civilisation. A civilisation in which people depend on work for their survival." Kafka never visited America, so it is no coincidence that the story of Karl Rosmann, a European who emigrates to a hypocritical and dishonest country, was filmed in Hamburg. In Class Relations, Straub and Huillet construct a hard-hitting commentary on injustice and exploitation.

Kino kūrėjų Danièle’ės Huillet (1936–2006) ir Jeano-Marie Straubo (1933–2022) duetas per savo kūrybinį laikotarpį sukūrė daugiau kaip 40 filmų. Jie, žinomi dėl drąsaus eksperimentinio filmo kūrimo stiliaus, naudojo skirtingų medijų – literatūros, tapybos, muzikos ir kino – sintezę kaip didžiųjų naratyvų perkūrimo priemonę. Jų kūryboje aptinkamos žinomų literatūros kūrinių ekranizacijos, nagrinėjančios kapitalizmo, klasių dinamikos, imperializmo, militarizmo temas.

The filmmaking duo of Danièle Huillet (1936-2006) and Jean-Marie Straub (1933-2022) made more than 40 films during their career. Known for their bold experimental filmmaking style, they used the fusion of different media - literature, painting, music and cinema - as a means of transforming grand narratives. Their work includes screen adaptations of well-known literary works, exploring themes of capitalism, class dynamics, imperialism and militarism.

Režisieriai / Directors: Danièle Huillet, Jean-Marie Straub

Scenarijaus autoriai / Screenplay: Franz Kafka, Danièle Huillet, Jean-Marie Straub

Operatorius / Cinematography: William Lubtchansky

Prodiuseris / Producer: Klaus Hellwig

Vaidina / Cast: Christian Heinisch, Nazzareno Bianconi, Mario Adorf