XIX a. pabaiga. Vasaros diena Dzūkijos gamtos apsuptyje. Artinasi audra. Vešlūs miškai ir krūmynai knibžda paslapčių. Dvaro šeimininkas, susižavėjęs naujausia tų dienų fotografijos mada, žiūrinėja stereoskopines nuotraukas. Kitame kambaryje tarnaitė jo dukrai pasakoja apie raganas ir laumes. Tuo metu du muzikantai, keliaudami į kaimo susiėjimą, ima nebeskirti, kur realybė, o kur fantazija. Atėję jie vietoje linksmybių yra įtraukiami į pomirtinių vestuvių ritualą.
XIX a. pabaigoje galima užčiuopti „svieto pabaigos nuojautą“ ir kintančią pasaulėjautą. Politiniai virsmai ir technologinės naujovės skverbėsi į bendruomenes, vis dar turinčias glaudų ryšį su aplinka, gamta ir sava mitologija. Video ir instaliacijų menininkas bei kino režisierius Deimantas Narkevičius, tyrinėdamas istoriją iš šių dienų perspektyvos, sutelkia dėmesį į ano laiko žmonių jausenas ir vaizduotę. Pirmajame lietuviškame ilgo metro 3D filme jis jungia istorinius faktus, folklorinius pasakojimus, ritualus ir gilų gamtos pajautimą į psichodelišką pasaką apie laikus, kurie nulėmė dabartinį pasaulį. Gerai pažįstama Lietuvos gamta atgyja stereoskopiniu formatu su vaizduotę žadinančiu Mišos Skalskio garso takeliu. Archajiška pasaulėjauta čia egzistuoja šalia naujų technologijų. O kas, jei tas glaudus žmogaus ir gamtos ryšys nebūtų nusilpęs? Galbūt dabar gyventume daug darnesniame pasaulyje?
It is the end of the 19th century. A summer day in the nature of Dzūkija. The storm is approaching. Lush forests and bushes are rustling with secrets. The owner of a manor, fascinated by the newest trend in photography, is viewing stereoscopic images. Next door, a maid is telling his daughter stories of witches and fairies. Meanwhile, two musicians are traveling to the village gathering, unable to discern reality from fantasy on their way. Upon arrival, instead of the feast, they are drawn into the ritual of an afterlife wedding.
The end of the 19th century was marked with a “feeling of the end of the world” and shifting attitudes. Political changes and technological novelties penetrated the communities, still having close bonds with their surroundings, nature, mythologies. Video and installation artist and film director Deimantas Narkevičius investigates history from the perspective of today and focuses on the feelings and imagination of the people of that time. In the first Lithuanian stereoscopic (3D) feature, he blends historical facts, folktales, rituals, and a deep sense of nature into a psychedelic fairytale of the times, when the path for today's world was set. Lithuanian nature comes alive in the stereoscopic view along with the soundtrack by Miša Skalskis, arousing imagination. Archaic attitudes here coexist with new technologies. What if that bond with nature had not weakened? Maybe we would be living in a far more harmonious world?
Režisierius / Director: Deimantas Narkevičius
Scenarijaus autorius / Screenplay: Deimantas Narkevičius
Operatoriai / Cinematography: Eitvydas Doskus, Mindaugas Survila
Kompozitorius / Composer: Misa Skalskis
Prodiuseris / Producer: Dagnė Vildžiūnaitė
Vaidina / Cast: Auguste Simulynaitė, Laima Akstinaitė, Greta Petrovskytė, Valentinas Krulikovskis, Aleksas Kazanavičius, Saulius Bareikis, Kamilė Petruskevičiūtė, Amanda Balnionytė, Martina Jablonskytė, Rokas Kaseta, Marius Seliuta, Mindaugas Seliuta, Clotide Rigaud, Zigmas Pakstaitis, Eglė Kasetienė, Vesta Grabštaitė, Laura Garbštienė, Daiva Petruškevičienė
Deimantas Narkevičius – Lietuvos nacionalinės premijos laureatas, skulptorius, videomeno kūrėjas. D. Narkevičiaus darbai eksponuoti 25-iose tarptautinėse meno bienalėse: Venecijos, San Paulo, Stambulo, Gvangdžu, Miunsterio ir kt. Surengė 40 personalinių parodų tarptautinės svarbos meno institucijose, darbai eksponuoti beveik 300 parodų ir 50 tarptautinių kino festivalių. Darbų įsigijo ir eksponavo „MoMA“ Niujorke, Pompidou centras Paryžiuje, „Tate Modern“ Londone. 2018 m. pelnė Oberhauzeno trumpametražių filmų festivalio pagrindinį prizą.
Deimantas Narkevičius is a recipient of the Lithuanian National Prize for Culture and Arts, sculptor, video artist. He has had 40 solo exhibitions at internationally important art institutions, and his work has been exhibited in almost 300 exhibitions and 50 international film festivals. Acquired and exhibited at MoMA in New York, Centre Pompidou in Paris, Tate Modern in London. In 2018, he won the main prize of the Oberhausen Short Film Festival.
Festivaliai:
FiDMarseille (2023)