1941-aisiais Lietūkio žudynėse kariniu kastuvėliu nužudomas žydas Izaokas. Po daugelio metų į Sovietų Lietuvą sugrįžta režisierius Gutauskas (akt. Dainius Gavenonis), gavęs leidimą apie Lietūkio žudynes sukurti filmą. Visuotinio sekimo apsėsta NKVD stebi ne tik Gutauską, kurio kuriamo filmo scenarijus stebėtinai tikroviškai vaizduoja Lietūkio žudynes, bet ir Gutausko jaunystės draugą Andrių Gluosnį (akt. Aleksas Kazanavičius) bei jo mylimąją Eleną (akt. Severija Janušauskaitė). „Izaokas“ – tai detektyvinė istorija, pasakojanti apie kaltę, kerštą, meilę ir sugriautus žmonių gyvenimus. Filmas paremtas to paties pavadinimo Antano Škėmos apysaka.
Filmas lietuvių kalba ir su angliškais subtitrais.
Amžiaus cenzas: N-16
Režisierius: Jurgis Matulevičius
Scenarijaus autoriai: Jurgis Matulevičius, Saulė Bliuvaitė, Nerijus Milerius
Operatorius: Narvydas Naujalis
Prodiuseris: Stasys Baltakis, Film Jam
Vaidina: Aleksas Kazanavičius, Dainius Gavenonis, Severija Janušauskaitė, Martynas Nedzinskas
Festivaliai: Talino „Juodųjų naktų“ tarptautinis festivalis, Glasgo tarptautinis festivalis, Rivjeros festivalis (Genuja, Italijoje), Prahos tarptautinis festivalis, Rygos tarptautinis festivalis, Majamio Žydų kino festivalis, Slamdance festivalis (JAV), Europos kino apdovanojimų FIPRESCI Geriausio Europos Debiuto nominacija.
Apie režisierių: Jurgis Matulevičius yra vilnietis režisierius, scenaristas, operatorius ir montažo režisierius. Baigęs Lietuvos muzikos ir teatro akademiją dirbo su Šarūnu Bartu, Algimantu Puipa ir kitais režisieriais, sukūrė keturis vaidybinius trumpametražius filmus „Absurdo žmonės“ (2011), „Anima Animus“ (2012), „Auka“ (2013), „Tardytojas“ (2015) ir vieną dokumentinį, kur jis buvo ir operatoriumi „Auksinis flakonas“ (2020). „Izaokas“ (2019) yra Jurgio pirmas ilgametražis filmas.
Režisieriaus komentaras: Filme atskleidžiamos kaltės, meilės, draugystės, graužaties bei išsilaisvinimo temos sudėtingu istoriniu požiūriu Holokausto bei pokario sovietmečio Lietuvoje kontekste. Kurdami scenarijų, siekėme pavaizduoti pokario pasaulio kasdienybę ir taip apmąstyti to meto atskirų žmonių laikyseną totalitarizmo epochoje ir visą visuomenę, suvokti, kaip ji formavosi to meto ribinių įvykių šešėlyje. Be abejo, filmo idėjos aktualios bet kuriuo istorijos laikotarpiu, taip pat ir dabarties laikais, nes filme ,,Izaokas” kalbama apie nuolatinę kovą žmogaus viduje – su savimi ir su aplinka. Nebūčiau linkęs šio filmo vadinti istorine drama, manyčiau, kad tai fikcija/mitas/ distopija/distopinis pasakojimas apie tam tikrą laikotarpį, kai bandyta istoriją tarsi iš naujo atrasti, ją permąstyti per pasakojimus, fotografijas ir dokumentiką siekiant sukurti savitą tapatybę kuriantį pasaulį. Aš tai labiau įvardinčiau kaip slogų ir slegiantį sapną, iš kurio negali pabusti.
Užsienio kritikų atsiliepimai apie „Izaoką“:
„...ambicinga ir novatoriška euro-drama, kurioje asmeninė išdavystė rezonuoja su platesniu istoriniu kontekstu“ - „Hollywood Reporter“, Stephen Dalton
„Matulevičius yra talentingas lėlininkas, prijungęs virvutes prie žiūrovų jausmų. Ne manipuliuodamas, bet aštriai, nuoširdžiai ir be kompromisų.“ - „Cineuropa“, Marta Balaga
„Izaokas nusipelnė plačios auditorijos. Tokios, kuri šiltai sutiko „Toni Erdmaną“, „Kvadratą“ ar, ypatingai „Šaltąjį karą“. - Kino blogas „Filmthreat“ , Alex Savieliev
DĖMESIO! Kino magija kviečiame mėgautis TIK su GALIMYBIŲ PASU (vaikams iki 16 metų GALIMYBIŲ PASAS nereikalingas. Turėti asmens amžių įrodantį dokumentą). Medicininių kaukių ar respiratorių dėvėjimas uždarose patalpose yra PRIVALOMAS, išskyrus žiūrovams kino salėje valgymo ir (ar) gėrimo metu.